


Handbike avontuur Ingeborg; Over het Lint en meer
Vorige week zondag ging ik met mijn Vektor over het Lint in Vleuten, dat was dus voor de laatste ronde van Double Performance. Nu zijn de laatste aanpassingen gedaan en heb ik wat meer tips gekregen over het gebruik van mijn versnellingen. Ook heb ik een stevige heupband gekregen zodat ik mijn stompbeen wat beter op zijn plek houdt. Nu kan ik echt los, samen met een Fitbit horloge (mijn eerste smartwatch) ga ik kijken of ik een vaste cadans kan vinden. Afgelopen donderdag deed ik al 3 rondes in de wijk met een redelijke cadans, nu wel alles op het middenblad.
Ik heb dus 3x9 versnellingen, 3 op het bovenblad (doe je vrij weinig mee, maar wel noodzakelijk voor Kaunertal, Oostenrijk), en 9 versnellingen beneden die je bijna continu gebruikt. De bovenste versnelling staat bij gewoon asfaltwegen op het middenblad, ga je een viaduct of iets op dan schakel je naar het kleinste blad. Samen met de bovenste versnelling ga je tijdens het fietsen alleen maar verder met de onderste versnellingen. Dat spel moet ik onder de knie gaan krijgen en daar is de 8/9 km van het Lint uitstekend voor. Het is bij het schakelen erg belangrijk dat je dit doet TIJDENS het fietsen en dat je terugschakelt voor stilstand. Ook ga je al voor de bergopwaarts naar het kleinste blad terug.
Het Lint is een ronde van ruim 8 kilometer (eventueel uit te breiden), 6 meter breed asfalt en toegankelijk voor voetgangers, skeelers en fietsers/handbikers. Er zijn wat bruggetjes om over te gaan. Vanaf het begin is op het asfalt een bloemenreeks op het pad aanwezig, zolang je dat volgt zit je nog op het Lint.
Verder ben ik met een paar partijen om tafel om bij WV Eemland een para-cycling (handbikers) afdeling op te zetten. Een van de pluspunten is, naast voor mij de afstand, dat de baan vaker dan 1x per week gebruikt kan worden. Dat maakt het aantrekkelijker voor nieuwe leden om mee te doen. We zijn aan het bekijken of en wanneer er een open dag kan worden gerealiseerd. We hoeven niet meteen 20 leden, een kleine groep van 5 of 6 vaste leden is al voldoende.
Ondanks mijn goede voornemens lukt het me niet de handbike binnen te stallen op de Tacx. Dus voor mij geen binnen trainingen en Zwift. Ik heb er gewoon geen ruimte voor. Ik blijf zoveel mogelijk buiten trainen en hoop dat de winter snel weer overgaat in lente.
Je kunt me volgen via Strava, ik denk er nog over om het abonnement daarvan uit te breiden, volg mij hier. Het aantal blogs zal de komende tijd nog minder zijn, dit heet een "winterstop". Als er nieuws te melden is zal ik er natuurlijk over schrijven.
Ik hoop dat jullie wat hebben aan mijn blog verhaal. Laat gerust een reactie achter. En als je vragen hebt kun je me mailen, klik daarvoor op de button “Mail mij bij vragen”. Wil je trouwens een berichtje ontvangen wanneer er een nieuwe blog online staat, geef dit dan aan bij de reacties. Dan ga ik een mailinglijst aanmaken.
En als je het leuk vind, meld je dan aan bij mijn groep FietsMaatjes. Hier probeer ik fietsers te koppelen, handbikers met handbikers maar ook andere fietsers. Iedereen is welkom.
Reactie plaatsen
Reacties